"Public television partial to ruling party"

PORT-AU-PRINCE, Haiti (sentinel.ht) – Public television and radio, a taxpayer funded state agency, gave an alarming percentage of airtime to the ruling party’s candidate for president, Jovenel Moïse, according to a preliminary report of the Election Observation Mission of the European Union (EU EOM).

The EU EOM presented these preliminary findings on Tuesday during a press conference.

Observing Haitian television from October 1 to 24, 2015, the EU EOM said that the state public television station was far from impartial.

RTNH devoted at least 56% of its airtime to the campaign of Jovenel Moïse for the Parti Haitien Tet Kale.

The EU also observed private radio stations and found that Radio-Tele Ginen had 77% of its airtime purchased by the ruling party.

Radio Kiskeya, it says, had 53% purchased by the Jude Celestin campaign. Radio Kiskeya said it sells airtime for advertisements.

 

The post Public television partial to ruling party, says EU election mission appeared first on Haiti Sentinel.

Death and sickness in Haiti Dominican tent camps
Observing organizations cite massive fraud in 25 e...

Related Posts